Nakupujete alespoň někdy přes Internet? V tomto virtuálním světě lze nakoupit takřka cokoli, počínaje spodním prádlem přes kalhoty, košile, obuv, hračky a sportovní potřeby až po automobily a nemovitosti. Internetové obchodování má obrovskou výhodu v tom, že z pohodlí domova, a to třeba klidně i o půlnoci z manželské postele, objednáte sadu kuchyňských hrnců a […]
Nakupujete alespoň někdy přes Internet? V tomto virtuálním světě lze nakoupit takřka cokoli, počínaje spodním prádlem přes kalhoty, košile, obuv, hračky a sportovní potřeby až po automobily a nemovitosti. Internetové obchodování má obrovskou výhodu v tom, že z pohodlí domova, a to třeba klidně i o půlnoci z manželské postele, objednáte sadu kuchyňských hrnců a pánví a do dvou dnů je máte doma. Vypadá to jako dokonalá idylka, kdy si objednáte, co se vám zlíbí, jenže ona idylka končí v okamžiku, kdy hledáte například avizovanou pánev s keramickým povrchem, aby byla pokud možno barevná, nikoli pouze šedá nebo černá, neboť máte rádi barvy a šedá už vám leze krkem.
Zadáte do vyhledávače klíčová slova, například „barevná červená keramická pánev“ a začnete postupně prohledávat vhodné zdroje, jenže fotografie pánví jsou tak malé, že při jejich stažení a zvětšení vám to hodí kostičkovaný rozostřený obraz, takže vlastně kupujete pomyslného zajíce v pytli. Je to až zarážející, ale produktová fotografie (případně video) je vlastně jediným měřítkem, jak se dovtípit o vzhledu nakupovaného zboží, přitom mnoho e-shopů vám nedokáže nabídnout kvalitní fotky, ale pouze titěrné obrázečky, z nichž toho mnoho nevyčtete.
Dalším problémem je zobrazení úhlu pohledu – vůbec nejhorší je situace, kdy kupujete třeba posilovací lavici a máte k dispozici jen jeden čelní pohled – z toho logicky nelze odvodit mnoho informací, a tak se kvůli tomu celý proces nakupování komplikuje. Jestliže právě vy prodáváte nějaké zboží přes e-shop, mohli byste se alespoň zamyslet nad tím, zda vaše produktové fotografie opravdu zákazníky oslovují, a případně byste mohli požádat o spolupráci odborníky z reklamy v Olomouci, kteří se tímto fenoménem zabývají do detailů, a jsou schopni vytvářet produktové snímky v profesionální kvalitě.